مدرسه طبيعت

اینجا جایی برای گردآوری بهترین و زیباترین داستان های کوتاه آموزنده است

مدرسه طبيعت

13 سوال چالش برانگيز از همه ي مديران و تسهيلگران مدارس طبيعت در سراسر كشور

 

 

 

 

 

 

 

1

با اينكه در كلان شهرها و بسياري از استان هاي كشور با مشكل آلودگي شديد هوا رو به رو هستيم چرا در فضاي اكثر مدارس طبيعت با بهانه هاي مختلف به خصوص در  فصل پاييز وَ زمستان با هيزم هاي جمع آوري شده آتش روشن مي شود؟ آيا اين عمل به عنوان آموزش نادرست به كودكان نمي تواند تلقي شود؟ حتي ديده شده در روزهايي كه آلودگي هوا در وضعيت هشدار بوده,چنين اتفاقاتي افتاده كه ميتواند براي سلامتي كودك ضرر داشته باشد.

2

با وجود آگاهي از بحران شديد آب , آيا درست است كه در فصل تابستان كه اوج تنش آبي به خصوص در استان هاي جنوبي ,شرقي وَ مركزي كشور مي باشد تسهيلگران مدارس طبيعت در طول هفته مشغول پُر و خالي كردن حوض ها و استخرهاي مدارس طبيعت براي آب بازي و آب تني كردن كودكان باشد؟آيا اين عمل به عنوان آموزش نادرست به كودكان نمي تواند تلقي شود؟ شما خود آگاه هستند كه به وسيله ي تانكر به تعداد زيادي از روستاهاي كشور آب رساني مي شود

3

چرا در ساختار و برنامه ريزي در مدارس طبيعت, گاهي مشاهده مي شود كيفيت فداي كميت شده است؟

4

بسياري بر اين باور هستند كه در مدارس طبيعت نگاه مادي به كودك نقش اصلي را ايفا ميكند,شما چه پاسخي به اين سوال داريد؟

5

چرا اساس پاسخ دادن به نقدها و انتقادات در فضاي كلان مديريتي مدارس طبيعت, گاهي  تهديد آميز و توهين آميز مي شود؟

6

تسهيلگري كه بيمه نيست,اگر در حين انجام كار در فضاي مدرسه طبيعت آسيب ببيند هزينه ي درمان وي چگونه و از چه راهي تامين مي شود؟چرا؟

7

چرا در فضاي مدارس طبيعت تسهيلگران زن و مرد بدون در نظر گرفتن معيار هاي سني و جنسي گاهي كودكان را در آغوش مي گيرند و مي بوسند؟

8

گاهي ديده شده است مدير و يا تسهيلگر مدرسه طبيعت با كودكان رفتاري پرخاشگرايانه دارند آيا تدبيري براي برخورد و پيشگيري از اين گونه رفتارها صورت گرفته است؟

9

ديده شده است كه در فضاي مدارس طبيعت برخي از كودكان رفتارهاي ضد اجتماعي مثل تمسخر كردن, دعوا كردن و حرف زشت زدن را  از ديگر كودكان مي آموزند و در محيط هاي مختلف نظير مدرسه و خانه آنها را بروز مي دهند كه اين باعث نگراني عميق والدين شده است,مديران و تسهيلگران مدارس طبيعت چنين مسائلي را چگونه توجيه ميكنند؟و براي پيشگيري وَ يا  به حداقل رساندن اين معضل آيا چاره اي انديشيده شده است؟

10

آيا قانون كار شامل تسهيلگران مدارس طبيعت مي شود؟

11

ديده شده در برخي مدارس طبيعت هيچگونه نظارت درستي به حيواناتي كه در آن محيط نگهداري مي شوند صورت نميگيرد به طور مثال نه واكسني تزريق مي شود نه دامپزشكي آنها را معاينه ميكند و نه حتي شرايط نگهداري حيوان مناسب است,اين مشكل چگونه توسط مديران و تسهيلگران مدارس طبيعت توجيه مي شود؟

12

نظارت بر عملكرد مدارس طبيعت توسط چه ارگاني صورت مي گيرد؟چرا؟

13

اين جمله را چگونه پاسخ مي دهيد«در فضاي برخي از مدارس طبيعت به طور غير مستقيم, آموزش نادرست به كودكان عرضه مي شود»

.

.

سوال كننده:ابوالقاسم كريمي(فرزندزمين)

سه شنبه - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد